onsdag den 24. april 2013

Frokost, butter(ish)chicken, og noget om tandfeen, hvis du skulle være i tvivl.

Det har været nogle lidt hektiske dage, og de næste mange dage bliver også travle. Der er rigtig mange hyggelige ting jeg/vi skal, som fx to konfirmationer, og så skal jeg så småt tage hul på mit nye eventyr. Jeg skal ud og vejes, måles og have taget billeder. Det bliver lidt vildt. Ikke at jeg ikke er klar over hvordan det står til, men da alligevel mega grænseoverskridende. Jeg tror faktisk at man kan få taget billeder i undertøj. Gad vide om man kan lade være med at trække maven ind?!? :D

Igår havde jeg en rigtig lortedag. Det er sjældent at jeg har det, og jeg gider ikke komme ind på detajlerne. Det er ude af verden igen, og måske bliver det endda bedre fremover. Men jeg skulle have shoppet en kjole til venindens bryllup, og eftersom jeg var i herre dårligt humør, var jeg ikke lige i humør til at shoppe. Jeg fandt ingen kjole... Men tilgengæld fandt jeg en ny ynglingssommerkjole. En olivengrøn en med blonde i ryggen, og en sort joggingtrøje med skeletprint på. Bliver nødt til snart at finde en kjole. Forslag til kjole der skjuler fede arme og en tyk mave modtages med KYSHÅND!!!! Gerne med links! :)

Jeg skulle heldigvis mødes med en veninde om aftenen. I ved, en af de der man har kendt altid nærmest. Så'n en af dem der bare kender en fuldstændig.... Det var bare SÅ dejligt at se hende, og selvom vi var sammen i noget der ligner seks timer, var det slet ikke nok. Jeg kunne bare have sludret og sludret hele natten. Vi tog dog også i biografen. Jeg er ret stor fan af biografen, og kommer der ret ofte. Vi skulle se 'Les Misarables', og den var bare SÅ god. Vi tudede mindst fem gange hver. Jeg synes virkelig at den var smuk og storslået, og musikken var fuldstændig fantastisk. Top fem tror jeg. Den er et kig værd, men jeg ville se den i biografen...

Tak for igår Sus. Love you.

Long time no see...

Her kommer lige en lille potpourri af lidt af maden de sidste par dage. Hold fast, nu går det stærkt!

Frokost:

Farserede porrer, et æg, lidt god feta, grøn salat OG bearnaisemayo.

Bearnaisemayo

En god klat mayo
Lidt estragon
Lidt bearnaiseessens
Evt hvidvinseddike (eller citronsaft)
Salt/peber

Røre, røre, ahm!
 
 
Frokost:

Krebsehalesalat

Krebsehaler i lage
Fintskåret agurk
Fintskåret peberfrugt
Mayo
Citron
Salt/peber

Røre, røre, ahm!

 
Aftensmad: Jeg har længe haft lyst til butterchicken, men det tager jo evigheder og er ret omstændigt. Men idag havde jeg fået leveret bl.a. kylling til døren via osuma. (online super marked) Og hold nu op hvor var det fedt!!!! Det er det første sted jeg har set, der leverer til Tisvilde, så jeg var helt ekstatisk da Malene fra min dejlige MG fortalte om det. Dejligt og bekvemt! :) Det er ikke sidste gang. Tak for tip! :)
Men den der butter chicken.... Det er jo slet, slet ikke butterchicken, men det er en rigtig god og nem ret, der kan bikses hurtigt sammen, og det meste har man da ofte i sine skabe. Den var rigtig god, og hedder derfor:
 
Butter(ish)chicken
 
3 kyllingebryster
3 kyllingelår
3 store spsk jordnøddesmør smooth
1 ds kokosmælk (tjek kylhydraterne, max 5 pr. 100 gram)
1 ds flåede tomater
1 dl vand
1 kyllingebouillon
1 tsk løgpulver
1 tsk hvidløgssalt
1 tsk gurkemeje
½ tsk nelikke (pulver)
½ tsk kanel
2 tsk citron
Olie og smør til at stege i
Salt/peber
 
Brun kyllingen i olie og smør til den er brun, hæld resten af tingene i, kog i laaaang tid. vi havde tre kvarter, og det var fint.
 
Det var MEGET lækkert, og Frida synes også det var lækkert. Hun fik ris og grønt til, vi fik sauteret broccoli og hvidkål til. Mandler på toppen. Læks...! :)

 
 
 


 

En glad og rørt Fridamus med tårer i øjnene. Hun har netop revet sin første tand ud selv. :) Hun slægter moren på, både med tårene og med at rive tænder ud. Jeg troede slet ikke den var løs nok. Hun glæder sig som en vanvittig til at tandfeen kommer. Hun tror at hun har lilla blomster hat og ditto kjole på, flotte vinger med flotte mønstre på, og så er hun meget smuk.
Fætteren på snart 7, har jo prøvet det masser af gange, så han havde nogle gode råd til hende. Bl.a. at ligge den i en pose, så den ikke blev væk fra feen under puden. Og så forklarede han hende at hun lagde en mønt, og at hun kun kiggede på tanden, men man fik lov at beholde den. :)

Sødt altså.... <3

3 kommentarer:

  1. Hvilken slags kjole går du efter? Lang, kort, galla?

    Hvor sødt med tandfeen :-)

    SvarSlet
  2. Til lige over knæene, med lidt ærme. meget gerne lidt strutagtigt, uden at det er et tulskørt.
    Nu fladt jeg lige over denne. Den synes jeg faktisk også er fin.
    http://shop.mango.com/DK/p0/mango/floral-print-gown/?id=81424162_OW&n=0&ie=1&ts=1366837217290

    SvarSlet