mandag den 15. april 2013

Frikadeller med varm bønnesalat

Igår var det 'tøm køleskabet' dag, som så ofte før hjemme hos os. Jeg er så'n en der køber og køber alle mulige lækre ting, som så bare henstår i køleren, og meget ofte ender med at blive smidt ud. Vi (jeg) er heldigvis også rigtig god til at bruge det der nu er og kan se muligheder i mange ting.
-Muligvis fordi der er så mange forkellige ting! :D

Men altså, igår skulle der ryddes lidt ud, og det endte med frikadeller fra fryseren, og så en herre go bønnesalat.

Bønnesalat

En hel masse bønner fra frost. Der skal mange flere til end man tror, de svinder en hel del
Hvidløg
Smør
Parmesan -frisk revet, den anden lugter af.... Ulæks!
Bacontern
Hakkede ristede mandler
Salt/peber

Bønnerne sauteres i olie. Ikke smør, det bliver brunt og bittert hvis man steger for længe med det. På til sidst med det. Presset hvidløg, ristede bacontern, masser af parmesan ost, mandler og smørret. Åh det var godt. :)
Ignorer venligst den kulsorte kant på dellerne, jeg er stadig ved at vænne mig til gasovnen hos mormor.

 
Kender i det.... Nogen gange dukker der folk fra fortiden op, som man ikke lige havde regnet med kom tilbage igen.
Det er netop sket for mig! En mega skøn veninde fra handelsskolen skrev til mig forleden på facebook. Tænk engang. Jeg blev bare så glad, for jeg har savnet hende. Det er en af den slags venskaber der 'bare' gled ud i sandet, og når man så snakker igen, er det som om man aldrig har været væk fra hinanden.
Det er bare så fedt at få den slags indspark i livet.
Jeg kan mærke at jeg er meget filosofisk for tiden. Jeg gør mig en masse tanker om livet, og fremtiden. Ja, i det hele taget om hvilket liv jeg godt vil leve sammen med Jæwer, Frida og Sisse. Jeg føler at jeg er ved at blive voksen. Så'n har jeg ikke haft det før, og det er en rigtig god følelse, omend den er lidt skræmmende, for hvordan fa'en er man voksen....?
Det er jeg lige ved at finde ud af. Og det passer mig RIGTIG godt at komme i kontakt med hende her den labre dame igen, hun vil passe rigtig godt ind i mit voksne liv tror jeg.

Lige en sidebemærkning her til sidst. Hvis du skal købe en ny ting i denne uge, så kunne det fx være bearnaiseessens. Det dur jo til alt muligt! Det åbenlyse i saucen, men også i dressinger og smør og.... Ja, måske var det det, men det er jo også godt nok, for det er mega lækkert til en rød bøf! :)
Jeg huskede det endelig i Føtex idag, har ellers været løbet tør i et par uger, og jeg har cravet det!!!! NU skal der køres bøffer ned! I kid you not!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar