tirsdag den 16. april 2013

Royalisterne

Idag har bare været en helt særlig dag.

Jeg er kæmpe fan af kongehuset. Jeg synes virklig vi har et smukt kongehus, og er især pjattet med Frede og Mary og dem. Frida er enig... ;)

Vi har længe talt om at vi skulle ind og vinke til Dronningen, når hun havde fødselsdag, og det var jo så idag.
Både Frida og jeg har glææææædet os, og har talt om det hver dag. Allermest bare det at vi to skulle have en hygge dag, men bestemt også at vi skulle se fru dronning.

Endelig kom dagen, og hvis vi ikke skulle have pandekager til morgenmad idag, ja så ved jeg virkelig ikke hvornår.

Jeg har fået en opskrift af en gammel kollega, der var så sød at sende mig en opskrift på LCHF pandekager (hvis du 'husk'er' istedet for havregryn). Men desværre havde jeg ikke noget hytteost, så jeg måtte finde på noget andet.
I får opskiften alligevel. Det kunne jo være at du selv ligger inde med hytteost.

Susies træners pandekager

4 æg
250 g. hytteost
2 spsk. husk (eller 1 håndfuld havregryn)
1 tsk. Kardemomme
2 tsk. Sukrin eller sukker

Blend det hele og steg det på panden som små pandekager med smør.

Heidis panik pandekager til en meget sulten pige, og en endnu mere sulten mor, der ikke blev mæt

5 æg
3 dl fløde
2 dl mælk
2 spsk husk

Krydderier efter smag. Jeg brugte salt, sukrin+, kanel, kardemomme, vaniliepulver

Bland og lad det stå i små fem minutter, mens husken samler sig med resten. Giv evt din baby mos imens. Steg to ad gangen på panden med smør. De bliver en lille smule som amerikanske pandekager, men meget æggede alligevel. Dur helt bestemt som en lækker brunch pandekage. Frida synes de var mega lækre, og spiste så meget, så jeg kun fik to. Sisse fik også en og kørte den ret hurtigt ned.
Frida fik smør og lidt sirup på, og hun synes de smagte lissom mosterens, så det var jo et stort kompliment. :) Jeg fik med smør og mandler på.

Jeg ved af gode grunde ikke hvordan de andre er, men nu har i opskriften, hvis nu i ligger inde med en gang hytteost. De står på listen til næste gang der skal laves pandekager.

Nå, men jeg kan konstatere at det slet ikke er nok til at tilfredsstille min sult, men til genæld nok til at tricke min sukkertrang. For resten af dagen har været helt forfærdelig på madfronten. Jeg var jo stadig sulten, og måtte en tur på tanken efter en bolle med ost. Irriterende altså....
Men jeg gad heller ikke at bruge dagen på at tænke for meget over hvor jeg nu kunne få noget ordentligt, så dagen idag, har været temmelig loose, food wise.

 

Nå, men tilbage til hende der fru dronning.
Jeg tænkte at der kom sygt mange mennesker, så det ville nok blive svært at finde en god parkeringsplads. Jeg faldt over noget som jeg da aldrig har hørt om før. Park and ride. Så kunne vi parkere ved fx femøren metro parkerings plads, og så frit køre rundt i zone 1, 2, 3 og 4 hele dagen for 39 kr! Det var da mega billigt, og herre smart synes jeg, så fik det bilkørende barn også oplevet metroen. :)

Vi ankommer til Amalienborg kvart i 12, og er bare vildt spændte på at se dronningen. Der er ikke nogen af os der har set hende før, så stemningen var helt elektrisk!

Så starter musikken! Frida har heller aldrig set livvagterne, og hun nærmest råbte at hun ville op så hun kunne se. Det var lige i min ånd, hun var bare helt med på den. :)
Op kom hun, og hun fik taget nogle billeder deroppefra, så jeg også kunne se dem.

Endelig blev klokken 12, og på slaget, åbnede dørene sig. Og ud træder damen, i en fin rød kjole, og de er der allesammen. Vi viiiiifter med flaget og råber hurra helt vildt mange gange, det er bare så fedt! :D Så vifter hun med hånden, som vi havde snakket om at hun ville gøre, og vi råbte hurra hver gang.
Hun går ind igen, og kommer ud igen, og vi hurra'er igen. Så havde Frida fået nok, og det var nu op til mig at råbe hurra og holde gejsten oppe. Jeg klarede den...!

Da hun var færdig med at komme ud, gik vi videre ud i solskins København, og havde en fest. Vi fik en kæmpe is i nyhavn, og kiggede på mennesker. Frida legede på det store anker, mens moren fik sol i fjæset.
Flere gange fik jeg dog lyst til at fortælle folk at vi altså kommer fra Tisvilde. Som da hun fik øje på en due. Altså en helt almindelig due! Hun udbryder; 'neij, hvor ER den sød og flot!' Den der grønne farve der skinner på hovedet var hun meget betaget af. Heroppe nordpå har vi kun kedelige dyr, som rådyr, ugler og ræve. Slet ikke noget så eksotisk som en smuk due...

Turen endte i Magasin. Fætter BR afdelingen, for at være helt præcist. Hun røg hjem med en Barbie der kunne skifte kjole hvis man drejede hende rundt, et pink sjippetov, og en stofbog til Sisse, som trøst for ikke at have været med.

Eller... Faktisk endte den på mac'en, for Jæwer og Sisse var blevet inviteret på mad hos sviger.
Der var vi træææætte.

Eller... Altså faktisk endte den i Bauhaus, med ALT for meget spraymaling i kurven. Men mere om det en anden dag.

Forbered dig på billedspam, af den værste slags.

 
 
 
 
 
 


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


 
 
 
 
 


2 kommentarer:

  1. Sikken en dejlig dag i har haft - en velfortjent dejlig dag...! Da vi boede i København & helsingør var det en fast tradition d. 16. april at tage turen via dronningen - meeeeeeen arghhhh næste år må vi huske det....!

    Amélie er jo lidt royal - lå på Marys fødestue efter hun blev født med beskeden om at vi blev flyttet hvis Mary skulle føde før tid med Isabella...!

    Men fedt at se jeres dag bare har været top lækker. Kys fra de hostende tøser på Hovedgaden...!

    SvarSlet
  2. Neij da, hun er jo nærmest prinsesse så! :D

    Ja, vi havde bare en rigtig god dag. Det kunne godt blive fast tradition. :)

    God bedring....!

    SvarSlet