fredag den 12. april 2013

Fødselsdagsmorgenmad

Jæwer har jo fødselsdag idag, og så skal man altså forkæles lidt. Han har, helt uden for nummer, taget en fridag. Det ligner ikke ham, og det er udelukkende for at arbejde på huset. Der skal støbes gulv imorgen, så der er lige nogle ting der skal ordnes.
Men altså, så var der jo lidt tid til morgenhygge. Det kan vi næsten aldrig på hans fødselsdag, fordi han møder så tidligt.
Men idag. <3
Jeg havde en rest tunsalat, nogle hakkede mandler blev ristet på panden med en lille smule sirup på, og så en god fed græsk yoghurt, et spejlæg med en skive flødehavarti på, og så kaffe. I mit tilfælde med fløde i. Peberfrugt og agurk til. Frida fik det samme, og synes det var lækkert. Jæwer var mere sulten, så han fik to æg til, scramblet med lidt fløde.
Vi snakkede lige et sekund om morgenbrød, men det her var meget mere lækkert, OG -bonus, vi render ikke rundt er oppustede og tunge i kroppen resten af dagen.
Nu skal jeg lave lagkage til ham, og det er vist nok allermest for min skyld. Han er ligeglad med den slags. Pisse irriterende faktisk. At stå alene med den last. Men en lagkage skal man da ha når man har fødselsdag. :)
Imorgen kommer der en flok gutter og giver en hånd med. Jeg aaaaaner ikke hvad jeg skal servere for dem. To ud af tre ved jeg prøver at undgå brød osv. Så hvad skal man servere til sultne mænd om morgenen og til frokost?????


1 kommentar:

  1. Bag en portion mandelboller og oopsies! Det vil lægge en god bund. Lav noget æg og bacon og måske noget yoghurt med ristede mandler. Måske også lidt kødpålæg.

    SvarSlet