mandag den 8. april 2013

Tærtebund til mad LCHF

Jeg bringer lige en opskrift på en lækker tærtebund, som jeg serverede for mødregruppen en dag. Den er fra et LCHF blad jeg faldt over i Sverige. Jeg havde ikke noget mandelmel, så jeg brugte kokosmel. Altså ikke den alminde raspede, men den helt fintmalede fra helsekosten. Man kan godt ane kokosen, men ikke noget der generer mig. Der skal IKKE bruges samme mængde. Sig til hvis du vil have de andre mål. Der skal bare en almindelig gang fyld i. Denne her var med porre, bacon og tomat. Jeg serverede bønnesalat, oksekødsspyd og salat til.

Mad tærte bund

2 1/2 dl mandelmel
1dl sesamfrø
40 g smør
1 spsk husk
1/2 tsk salt
1 æg

Sæt ovnen på 200 grader. Kør det hele sammen, og læg den koldt i 30 min
Smør en springform og tryk dejen ud i formen.
Forbag dejen i fem min og tag den ud igen. Forbered fyldet, og put det i, pynt evt med halve tomater.
Bag den i 20-30 min, til fyldet er fast.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar