torsdag den 4. april 2013

Kunst skal der til


Da Fridas værelse skulle indrettes, ledte jeg længe efter det helt rigtige tapet. Jeg fandt det endelig, og selvom det kostede lige i overkanten af hvad Jæwer synes var ok, så MÅTTE jeg bare ha' det, og jeg elsker det bare. Jeg bliver så glad hver gang jeg kigger på det. Smukt, smukt, smukt. :)
  

Men alene bliver det alligevel lidt ferskt, eller hvad man skal sige. Lidt bart i udtrykket. Jeg er nok lidt fan af hvide vægge. Men det her bliver bare lidt underligt. Så der skulle jo nogle billeder op. Jeg har fundet de her fine rammer i IKEA. Elsker altså bare IKEA. Men hvide rammer er lidt kedeligt på det her børneværelse synes jeg. Jeg havde en masse forskellige spraymalingrester, så de fire rammer, fik hver deres labre farve. Den ene blev sølv, med et Frida skilt i. Total hyggeligt tidsfordriv med ældsten.
Tag et stykke hvidt papir, gerne af en god kvalitet, for der skal tegnes på hele papiret, og der kan nemt gå hul. Tag dine tykke tuscher frem. Det tager for lang tid, og jeg synes ikke at farverne kommer ordentligt til sin ret hvis man vælger de tynde. Så skriver du med din sorte tusch, hvad du synes der skal stå, og skriv det gerne med lidt snirklede bogstaver. Så farver du ellers bare derudaf. Jeg starter som regel med en der er væsentligt lysere end den sorte, så man kan se den, men ikke en gul eller lignende, for så får du den sorte farve på den gule, og det bliver mega grimt.
Men en lysegrøn, eller lyseblå, og så tegner du ellers hele vejen rundt om det sorte. Hele vejen rundt... Tager en ny farve, og tegner udenom den nye farve. Efterhånden samler farverne sig, så man kun skal tegne en sky nærmest. Virkelig hyggeligt, og det 'fylder' godt på væggen.


De to næste rammer blev neon pink, og lilla metallic. Pisse flotte begge to. Kunne bare stirre på dem hele dagen, så flotte er de. I den lilla ramme røg et sort/hvid billede af Frida fra børnehaven, og den pink ramme kom vi børnehavebilledet af vennerne i.

Den sidste ramme sprayede jeg guld, og heri kom vi en af Fridas egne tegninger. En rigtig fin en i orange nyancer, der passer godt sammen med guldfarven.
Og så fandt vi en fin gammel kobberknage til happy lights lyskæden.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar