tirsdag den 9. april 2013

Oopsies som brød erstatning

Jeg har en dejlig veninde, der har fået lidt mod på denne form for kost. Altså LCHF. LowCarbHighFat. Men hun savner brødet... Og selvom jeg ikke savner brødet, kan jeg sagtens forstå det. Det er rugbrød hun savner, og efter at have prøvet stenalderbrødet, der ikke var nogen succes, kunne hun jo prøve dette. Oopsies.
Personligt er jeg ikke ret vild med dem, men det er der mange der er, og måske de skal have en chance til på et tidspunkt. Frida kunne godt lide dem. Jeg lavede dem med kanel, og bare neutrale. Kanelerne var bedst synes jeg.

Oopsies, 6 stk

Basen:
3 æg
125 g pakke philadelphiaost (ikke light)
1 tsk bagepulver
2 spsk mandelmel (altså fra helseren)
2 tsk HUSK

Evt.:
1 spsk sukrin
2 tsk kanel
2 tsk kardemomme

Del æggene og pisk æggehviderne stive. I en anden skål pisker du blommerne sammen med philadelphiaen og tilsætter resten af ingredienserne. Til sidst vender du æggeblommerne i æggehviderne og klatter dejen ud på en bageplade med bagepapir. Selvom dejen er lidt flydende, lægger den sig i små pandekager. Bag dem i ovnen i 30 min. ved 150 grader.

Tjek Madbanditten for flere forslag til anvendelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar