onsdag den 8. maj 2013

Indlæg om min travlhed og om at være på LCHF. Plus nogle nemme retter.

Idag er dagen.....

NU skal jeg have tid til at blogge igen. Jeg savner det helt sindssygt, men jeg synes desværre ikke at jeg har ordentlig tid til det. Sisse sover ikke så længe som hun plejer mere, og alt det jeg så plejer at have tid til at ordne når hun sover, når jeg så ikke alligevel. 
Men NU skal det være. :)

Siden sidst har der været så meget at lave, og jeg kan umuligt nå at samle op på det hele. Der har været konfirmationer og en polterabend, og jeg er startet på bootcamp

Med få undtagelser har jeg kunne holde mig indenfor lchf rammerne. Og ret nemt faktisk. Meeeeeen, så var der lige den ene konfirmation og den der polterabend. Ved den ene konf, var der læææækker mad jeg kunne spise med god samvittighed, og jeg blev mæt og kunne snildt holde mig fra desserten. Ved den anden var der såmænd også rigtig lækker mad, det var bare en anden slags mad. Tærte og flødekartofler og den slags. Jeg holdte mig til kødet, med grøn salat, feta og pesto. Men jeg blev ikke så'n rigtig mæt. Så jeg kom desværre til at overfalde kagen. (Og isen!) (Og slikket!) (Og chokoladen!) Oh no....
Og så kan man sige at der jo også skal være plads til 'den slags'. Og 'enkelte dage sker der jo ikke noget', eller 'det skal jo heller ikke blive for surt'. Og næh.... Det skal det jo heller ikke. Men for mig, bliver jeg ikke gladere af at spise hverken isen eller kagen. (Chokoladen måske!) Men det føler jeg at jeg gør i det øjeblik jeg kører det ned i halsen, men umiddelbart efter, er det jo glemt igen, lige indtil jeg får lyst til endnu et stykke, og endnu et stykke. Det var i hvert fald det der skete. Og så får jeg hjertebanken og begynder at svede lidt osv. Helt skønt jo....! 
Det har jeg 'glæde' af i maaaaange dage efterfølgende. 
Det samme skete til polterabend. Hvidt brød (groft er også hvidt!) i lange baner, øl, -helt sikkert en nødvendighed, OG noget der gør mig gladere! :) Jeg synes det er mega sjovt at være fuld, og jeg glæder mig som en sindssyg til det forestående bryllup. Jeg skal bare være fuld og danse hele natten!!! :) men altså øl er jo ikke ligefrem noget man bliver tyndere af. Men jeg ææææælsker øl!
Polterabend weekenden kostede tre kilo!!!! Det skal så lige siges at vi fik pitabrød og pommere søndag. Men alligevel, tre kilo! Det er da også noget, hva!?!
De er heldigvis næsten væk igen, men tænk hvis jeg nu havde tabt mig de tre ekstra kg istedet for først at tage dem på (igen) først. 

Nå, men nok om det. 

Jeg kan se at der er flere der har kigget ind forbi selvom jeg ikke har fået skrevet nye indlæg længe, og jeg får ofte en besked eller en mail om jeg ikke lige har en opskrift på det ene eller det andet. Jeg er simpelthen så glad for modtagelsen af denne blog. Tak for jeres interesse. :) 
Jeg kan se at det breder sig lidt hist og her. En veninde tabte sig lige tre kg op til en fest ved at spise sådan her, og det kunne man bare sagtens se. Hendes kindben og hendes hud var bare så smukke. Mega sejt altså. 

Der er så nogle stykker der synes det virker uoverskueligt at få ind i hverdagen, og det kan jeg sagtens forstå. Jeg går hjemme lige for tiden, og det er meget nemmere lige at tage noget herhjemme, fremfor at tænke på madpakke hver dag. 
Jeg frygter da også den dag jeg starter på arbejde igen. Der får vi eftermiddagsmad hver dag. Eller ungerne gør, men man skal godt nok have en viljestyrke af stål hvis man skal lade det nybagte brød være.... Don't know how...!

Men jeg vil alligevel prøve at strikke et indlæg sammen om LCHF i hverdagen. Så kan det være at jeg selv får det nemmere når jeg engang skal starte. 

Imorgen måske. :)

Her er lidt inspiration til nem LCHF indtil videre. 

Mørbrad med grøntsager. 
Mørbraden var marineret fra butikken af, så den røg bare ind i ovnen. Jeg lod med vilje være med at kigge på hvad der var i marinaden, men den var nok fyldt med sukker. Lav den selv hvis du orker, jeg gad ikke lige der. 
Grøntsager var dem der skulle spises. Vi havde en masse rester, der var så'n liiige på kanten. De blev skåret i passende stykker og ristet på panden. Der kom masser af ristet kokosmel og frisk revet parmesan på. Og ristede hakkede mandler. 


En bøf af hk kalv og flæsk. (Hvad hedder det så????) med hvidløgssmør og grøntsager fra frost vendt på panden. Jeg fandt en pose i Rema med grøntsager og små stykker pesto i. Virklig nemt, lækkert og mættende. (Ignorer venligst min manglende lyst til opvask, så jeg er nødt til bruge ungernes tallerken)


Nem frokost: 

En lille pakke røget ørredfilet. 100 g tror jeg. Blomkålssalat af fintskåret blomkål, rød peber i tern, mayo, peberrod (helt friskrevet, men jeg havde en rest revet i en bøtte og det var helt fint, lidt citronsaft, salt og peber. 


Morgenmad:
To blødkogte æg, en rest blomkålssalat fra dagen før, en blok emmentaler, to paranødder, kaffe med fløde. (Piske, that is!)

1 kommentar:

  1. Det koster bare ved kasse ét, og det er møgtræls. Det var gode fester, og du er tilbage på rette kurs.

    Jeg tror ikke du skal være så bekymret for, om du kan holde det, for du er ved at få nogle gode vaner lige nu :-)

    SvarSlet