onsdag den 29. maj 2013

Jeg vil bare godt være normal!

Jeg har lige haft et par dage hvor jeg har haft brug for at det hele var lidt 'normalt'. Jeg har ikke haft lyst til mad. Eller... Jeg har ikke haft lyst til DEN slags mad. For altså, ostekugler og kærnemælkshorn røg lisså fint ned i søndags, da jeg havde tømmermænd. Jeg har prøvet at lave ekstra lækker mad, som jeg ellers gladeligt spiser, som fx forleden med laksen og hjemmelavet hollandaise, og som jeg spiste halvdelen af før jeg var 'mæt'. Jeg gad ikke spise mere, Men jeg havde måske i virkeligheden også lyst til ris. Det ligger efterhånden fjernt fra mig at tage af både ris og kartofler, med mindre vi er til bryllup eller andet, hvor folk har brugt mange penge på maden. Og jeg skænkede det heller ikke en tanke med risene, men her bagefter, tænker jeg at det nok var det jeg havde lyst til. Ris, og at det var 'normalt'. 

Jeg har i hvert fald haft nogle dage hvor jeg har bevæget mig derhenad. 
I går havde jeg SÅ meget lyst til at tage en af ungernes boller og riste den og proppe smør og ost på og køre den lige i løgneren. Men noget stoppede mig alligevel. Istedet lavede jeg et LCHF mikrobrød, som jeg smurte med smør og puttede ost (og sukkerfri syltetøj) på. Det var bare så lækkert. Jeg kunne kun spise halvdelen, og jeg snakkede med en veninde om det. (For det ligner altså ikke mig at spise så'n nogen små portioner!) Men som hun sagde, så er mavesækken jo ikke ret stor, og jeg har nok bare fået gjort den til normal størrelse igen.

Det føles helt ok. 

Jeg kan måske også sige at jeg har opdaget at jeg næsten altid er en lillebitte smule sulten. Jeg er aldrig propmæt, som efter man (jeg!) har spist en burger menu med pommere og det hele. Jeg får stillet min sult de tre gange om dagen jeg spiser, ofte spiser jeg morgenmad halv ti, frokost mellem halv et og halv to, aftensmad ved seks tiden. 
Men jeg er aldrig så sulten at jeg kunne finde på at overfalde brødkurven, (nu skal man jo aldrig sige aldrig, men jeg tror det ikke). Mit blodsukker føles stabilt og derfor har det været fint med maden. Jeg har ikke haft brug for mere. 

Nå, men tilbage til det der mikrobrød. 

2 skiver mikrobrød:

2 æg
1 spsk olie. Jeg brugte en smagsneutral olie. 
2 spsk mandelmel 
1 lille spsk husk
Lidt salt

Olie og æg piskes med en gaffel i en dyb tallerken, og de tørre ting tilsættes og piskes sammen med. To min i microovnen på højeste hastighed. Du kan sagtens lave mandelmel selv. Jeg kom i tanke om at mit mel var en blanding af hasselnødder og mandler. 


Jeg flækkede det og skar det ud i kvarte. Jeg spiste ikke den anden halvdel. 

Jeg har også lavet ostepizzaen. Den smager som almindelig pizza, og føles heeeelt normalt. Jeg lavede tre portioner, og der var så til frokost til mig to dage, Jæwer frokost en dag, Fridas madpakke en dag. 

Den er virklig go, og fortjener en gentagelse. 

LCHF pizza til 1:

2 æg
75 gram revet ost
2 tsk husk
1,5 tsk oregano
1 knsp salt

Æg og ost blandes, derefter resten. Bunden lægges i ønsket størrelse på en bageplade med bagepapir på. Jeg lavede forskellige størrelser, så der var til madpakken osv. Bages i 10-15 min ved 200 grader til den er gylden. Ud, køl lidt, put helt almindelig fyld på. Ind igen. 

Og så lavede jeg en stor portion coleslaw hvor jeg puttede masser af dild i, og DET var lækkert! Ahm!


I forbindelse med min bootcamp, var der en pige der sagde at hun havde svært ved at lade de lækre ting være. Hun var lige stoppet med at ryge og startet op med træningen, men havde så svært ved at leve efter den bog vi har fået. 
Jeg sagde ikke noget!!!! 
Vores træner skal jo motivere og sparke os i røven, det er jo lissom det hun får sine penge for..... 
Så hun sagde; jamen, det er jo kun seks uger, kan du ikke lige tá dig sammen og lukke munden??? 
Jeg sad og tænkte at det, for mig i hvert fald, ikke kun var seks uger. Jeg er kommet ind i nogle rigtig godt vaner, som jeg ikke har tænkt mig at bryde. Men det ville blive for svært for mig hvis jeg ikke kunne tillade mig selv at spise fx kartofler osv ind i mellem når man er ude.  Det er jo også derfor jeg ikke taber mig helt vildt meget. Når jeg lever helt strikt, taber jeg 200-300 g om dagen, nogle gange mere, og der skal altså ikke meget til at vælte læsset. 
Man skal HELE tiden holde fast, og ikke vige udenom overhovedet. Præcis som det er med alle andre kure. Man skal holde den!!! For mig er dette bare ikke en kur. Dette er måden jeg godt vil spise på, og vægttabet må komme stille og roligt. 

For nu, som jeg har sagt tidligere, føler jeg mig fri af maden, og så betyder vægttabet mindre. Pludselig. 

Men jeg VIL godt tabe mig. ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar