mandag den 27. maj 2013

Ostemaden FØR chokolademaden!!!

Idag da jeg skulle have morgenmad, havde jeg lavet tre spejlæg. Det ene af dem var blommen gået i stykker på, og derfor gemte jeg et af de andre til sidst, fordi det var lækrest. Da jeg så havde spist det kedelige, så kunne jeg ikke spise mere, og måtte smide det gode ud!!!!! Ej, hvor dumt altså. At gemme på det gode, og så ikke kunne spise det. 
Jeg gør det samme med rugbrød og franskbrød når jeg spiser det, skorpen først, hele vejen rundt, og så det gode. 

Det kan godt være lidt pinligt når man sidder sammen med små børn, og deres mor/far/pædagog/lærer siger: spis pænt til barnet, og jeg så sidder der og er ved at gnave skorpen af hele vejen rundt... 
Men jeg gider ikke sidde tilbage med en knastør skorpe til sidst. Men når jeg så ikke kan spise mere, så spiser jeg det ofte alligevel, og jeg tænker af der da må ryge nogle ekstra kalorier på den konto. 
Fra nu af, spiser jeg først det lækre, og SÅ det kedelige, HVIS jeg altså er sulten. 

Spejlæg med gurkemeje

Spejl 1-3 æg, alt efter hvor sulten du er, drys gurkemeje på hvert æg, inden du putter en skive rund ost på. Slut med karse. 



2 kommentarer:

  1. Der findes så dem, der smider ost og pålægschokolade på samme skive brød. Det er bare nasty :)

    SvarSlet
  2. Og yearh! Dem kender jeg godt. Jeg har faktisk en herhjemme. :D

    SvarSlet