onsdag den 15. maj 2013

Sprød omelet

Jeg så at Jane fra madbanditten havde lavet en herre lækker omelet. Indlægget kom som kaldet, for jeg har ikke haft lyst til ordentlig morgenmad de sidste par dage. Brød med smør, det er det jeg har lyst til. Så den daglige omelet har stået mig langt ud af halsen. MEN! Så så jeg denne her, hvor man smeltet osten på panden inden man hælder æggene på. Og så fik jeg lyst til go morgenmad igen. :)

Sprød omelet:

Smør eller kokosolie 
En håndfuld revet ost (Jeg brugte cheddar)
3 æg
1 spsk fløde
Revet skinke eller andet fyld. Madbanditten brugte spinat, men mit køleskab var gabende tomt 
Salt/peber (jeg sprang dog salten over pga ost og skinke)

Smelt smør eller olie på panden og put osten på panden. Lad det smelte mens det bobler. Det skal ikke brænde på, men jo heller ikke kun lige smeltes. 
Når det er smeltet, hældes de piskede æg med fløden over. Jeg bruger altid gaflen til at piske det lidt op når det ligger på panden, for at få noget luft og fylde på æggene. Når det næsten har sat sig, kan du hælde fyld på og klappe den sammen. Lad den stege lidt ekstra på begge sider. 

Virklig en go morgenmad!!!!!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar