onsdag den 13. marts 2013

Wich one of you bitches is my mother?

Kan i huske den damer? Lace?? Fra 1984. Om tre veninder der bor på skolehjem i Frankrig. Den ene bliver gravid, og de tre holder sammen og røber aldrig hen af dem der er moren. De efterlader hende hos en fosterfamilie, og som voksen leder hun så efter hendes mor.
Jeg er lidt en 'sucker' for de her gamle serier fra 80'erne. Mistrals datter, tornfuglene osv. Og nu fandt jeg så denne på tanken for 100 kr. Jæih! :) Den varer kun fire timer, så den er jo hurtigt set, men en god lille barselsbeskæftigelse.
Er igang med første afsnit, og indtil videre skuffer den ikke. Jeg blev mega skuffet da jeg så tornfuglene. Jeg fandt bogen på et loppemarked til 2 kr (mumler noget om en bogbesættelse) og slugte den lynhurtigt. Den var VIRKELIG god. Så selvfølgelig skulle jeg se serien. Jeg havde ikke set den før, men jeg kan huske at min mor så den, og sukkede efter Richard Chamberlain. :D Og bevares, han var da også en flotter fyr. Men puha da, at han blev helt forelsket i den det lille pige. Føj da. Men den serie skuffede helt vildt. Måske fordi bogen var så god, men er det ikke altid sådan? :)

Imorgen skal jeg noget, jeg glæder mig ret så meget til. Jeg skal på kursus. I noget med mad. :) Lchf er konceptet. Low carb high fat. Det handler meget kort om at spise mad, der er tilberedt fra bunden. Altså rene råvarer. At undgå mel/pasta og andre stivelser. At spise en masse gode proteiner og ovenjordsgrøntsager især og en masse gode fedststoffer. Nødder osv.
Lidt så'n stenalderagtigt vel, og så alligevel ikke, for der er nemlig forskel, men det er det jeg skal lære om imorgen.
Jeg glæder mig helt vildt til at lære mere om det. Jeg har prøvet at leve sådan i perioder, og jeg kan virkelig mærke en kæmpe forskel på min krop. Både på tøjet, der hurtigt sidder bedre, men også på den måde at jeg ikke render rundt og er sulten og især lækkersulten. jeg kan mærke at jeg bare er tilfreds hele dagen, og ikke behøver alt muligt, som chokolade for at komme lidt op i gear. Jeg kan virkelig godt lide den form for livsstil, og jeg håber så'n at jeg kan tage mig sammen til at få indkorporeret det fuldstændig i min hverdag. Jeg kan også godt lide når Frida får sådan noget mad. Jeg HADER når vi får dårlig mad, som vi virkelig gør meget for tiden pga køkkenombygning. Som forleden, hvor vi fik boller i karry på tube. Altså sådan en plastikpølse med karrysovs, udkogte ris og tvivlsomme kødboller. Åh hvor var det dårligt.
Men det aller værste: harboe cola. Uuuuuadr! Jæwer køber dem engang imellem til arbejdet, og tager dem engang imellem med ind, og jeg åbner dem engang imellem, og så står den lissom bare der, for jeg gider ikke drikke den. Jeg drikker ikke ret meget sodavand, men når jeg gør, så skal det altså være ordentlig cola.

 
Så jeg håber på at blive mega inspireret til at lave en masse god og ordentlig mad, selvom det skal foregår inde hos 'mormor'. Det er de næste par torsdage, og jeg glæder mig! :)
Læs mere om det her.

Sisse er stadig sløj. Hun har haft dårlig mave siden i fredags. Og eftersom det er onsdag nu, har jeg været lidt bekymret for hende. Hun kaster op osv (behøver jeg uddybe?) flere gange om dagen. Jeg var til lægen med hende mandag, og lægen sad bare og sagde at hun var da sød og fin, og hvad jeg dog var bekymret for. Dumme idiotspasser læge. Jeg følte mig hverken hørt eller set. Jeg var afsted med hende igen idag, da der ikke sket nogen bedring. Denne gang frabad jeg mig hende lægen, og kom ind til en 'gammel' børnelæge. Han var rigtig god til at tjekke hende ordentligt igennem, og jeg følte mig taget alvorligt. Sisse er syg, mé han kan ikke gøre andet for hende, end jeg gør. Jeg har lavet en sukker/saltvands opløsning, som hun får gennem en vaskeklud, og så bliver hun ammet en smule ind imellem. Men det er der hun kaster op igen, så hun skal ikke have ret meget ad gangen.
Det er bare så synd for hende. (Og mig!) jeg håber så meget at det snart vender. Jeg kunne ikke engang komme i mg i igår! Eddermame synd for mig!!!

Så derfor glæder jeg mig ekstra meget til imorgen. :D

 Min lille syge prutfis. <3


Og, sagde jeg det ikke nok, det er blevet forår! (Indsæt selv ironisk smiley)


 
Lige en fodnote her på falderebet; Først til jer der har prøvet at kommentere. Man skal åbenbart skrive som anonym, hvis man ikke har en google+ konto.

Og så til de MEGET insisterende mennesker, der har sendt mig utallige 'candy crush saga' spilanmodninger. Vær så venlig at besvar mine anmodninger med det samme tak, nu er jeg nemlig hooked, og det er DIN skyld!

3 kommentarer:

  1. Hej Heidi
    jeg prøver lige igen:)

    Jeg har ikke nogen konto, så du har jeg valgt anonym....

    Vi ses imorgen til god og inspirerende kost!
    hilsen Sacha

    SvarSlet
  2. og det virkede:) Fin blog!

    SvarSlet
  3. Jæih! :) Tak Sacha. Man skal bare vælge anonym, eller? Ja, vi ses imorgen. Hvor er det bare sjovt at du også skal derind. :)

    SvarSlet