fredag den 15. marts 2013

Friday night dinner.

Hvis nu man spørger ældstebarnet herhjemme, hvad hun helst vil have at spise, så er svaret enten pizza, eller risengrød.

Idag sagde hun pizza, og det passede mig bare rigtig fint. I tråd med mit lchf kursus, findes der nemlig indtil flere gode opskrifter på pizza der er gode at spise, hvis man godt vil undgå melet. Vi har allerede flere gange afprøvet blomkålspizzaen fra madbanditten, og den er mere end spiselig. Den er faktisk rigtig god. Men jeg havde indkøbt et blomkål, og jeg havde virkelig meget lyst til blomkålssalat, så jeg fandt en anden opskrift.

Lchf pizza til 1 person:

2 æg
75 gram revet ost
2 tsk husk
1,5 tsk oregano
1 knsp salt

Æg og ost blandes, derefter resten. 10-15 min i 200 grader varm ovn.
Ud af ovnen og på med det fyld du selv kan lide. Frida er en skinke pige, så hun fik tomat/ost/skinke, og vi voksne fik tomat/lidt revet ost, hk oksekød i små 'totter', mozzarella i tynde skiver, ind igen og så basilikum på.

Mega nemt altså. Fylder lidt under en alm tallerken, og mætter helt vildt. Jeg kunne ikke spise hele min, så Jæwer fik resten. Han var nemlig ikke blevet så'n heeelt mæt. Frida kunne spise en halv, hun er generelt småtspisende. Vi synes alle tre den var rigtig god.

Blomkålssalat:
Blomkål i fine skiver, røres med citronmayo (min nye bedste ven!), dild, salt og peber. Evt lidt citronsaft, men smag dig frem.

Frida synes den var meget sur, jeg synes den var læks. :)

Det var første gang vi spiste inde hos mormor, og det var bare slet ikke ligeså slemt som forventet. Vi har ikke fået alle sagerne med ind endnu, så vi drak af skåle, til stor morskab for Frida.
Det skal nok blive ok derinde. Klart en vanesag.


 

 
 


 
  

4 kommentarer:

  1. Den vil jeg gerne have en opskrift på. .. alt godt til jer alle i tisvilde

    SvarSlet
  2. Hejsa
    Tak for linket til vores LCHF pizza. Jeg fik den faktisk også selv i aftes :-). Det bedste ved den er næsten, at den er så super hurtig at lave. Jeg er også glad for blomkålspizzaen, men den er lidt mere arbejdskrævende.
    Og tak for tippet om citronmayonaise. Det lyder super lækkert og jeg skal helt sikkert ud og købe en idag. Hvis du er vild med blomkåls salater, vil jeg anbefale Claus Meyers Falske couscous:
    http://ravfood.wordpress.com/2013/02/15/falsk-couscous-med-blomkal-mandler-citron-og-parmasan-lchf/
    Det er min favorit lige for tiden.

    Mange hilsner Kathe

    SvarSlet
  3. Selv tak. :) Ja den er virkelig god, og super nem.

    Jeg har kigget lidt rundt på din blog, og du har nogle rigtig lækre ting. Fx otto'en. Den skal helt sikkert prøves. Jeg er også vild med bitz's blomkålssalat.

    SvarSlet