søndag den 17. marts 2013

En hyldest til citronmayo.

Der har været travlt i køkkenet idag. Jeg har fået lavet en masse ting på forskud så de næste par dage bliver dejligt nemme.

Jeg har fået kogt en masse æg. Det er ligesom om jeg får lidt ondt i maven af stegte æg for tiden, så jeg spiser dem kogte istedet for. Kraftigt inspireret af nogle fra mit lchf kursus, har jeg fået æggesalat til frokost.

Æggesalat:

2-3 hårdkogte æg
Ca 2 spsk citronmayo
Karry
Finthakket dild
Salt/peber

Det var super lækkert, og mættede ret så meget det er helt sikkert noget jeg kommer til at spise meget mere af, bl.a. til morgenmad imorgen.


Og så må jeg lige gentage hvor glad jeg er for den der citronmayo. Ej, men altså, det er jo sindssygt så god den er! Den dur til alt tænker jeg. Jeg kan slet ikke komme i tanke om noget den ikke kan bruges til. På en makrelmad!?!
Jeg fandt den i rema, og vi købte altså nogle stykker, den går meget hurtigt herhjemme, vi er alle vilde med den. SUPER opfindelse at proppe citron i mayo!
Hurra for Graasten!

 
Vi har fx fået coleslaw til aftensmad. Jeg lavede en mega portion så der er til de næste par dages frokost eller aftensmad.
Vi fik sådan en nakkefilet til, som vi fik for nogle uger siden, og det smager bare læks, til næsten ingen penge. Denne her kostede 45,- og der er i hvert fald til to dage. Super mørt kød, når bare det får længe nok. Den blev proppet med hvidløg, og fik tre timer. Den var ikke helt ligeså mør som sidst, men bestemt spiselig. Vi skar nogle stykker, og satte den ind igen i to timer, så nu er den helt sikkert mør. Og så en skive hvidløgssmør ovenpå.

Coleslaw:

Et lille bæger creme fraiche 38%
En hel masse citronmayo, faktisk en hel tube!
3/4 tsk sukrin+
1-2 tsk hvidvinseddike
Salt/peber
Smag på den om den skal have mere syre, eller søder
Et halvt (stort) hvidkålshoved, snittet fint, eller som her, lidt klodset.

 
Frokosten til imorgen er også gjort klar. Det bliver en burger (uden brød.)

Salat og agurk, en hakkebøf, citronmayo (igen), en tsk af et eller andet stærkt rødt noget jeg ikke lige kan huske hvad hedder, en skive ost, hakkede kapers, og en smule revet peberrod.
-Tænker at det bliver helt fint. :)


Vi er kommet rigtig godt på plads inde hos mormor. Der er så'n set tæt på at være hyggeligt. Så mødregruppen kan godt komme hos os alligevel, og gæster er slet ikke udelukket. Jæih! :)

Vi har været derinde næsten hele dagen, for at ordne og gøre klar, og sætte ting på plads, så nu er alle vores køkkenting og madvarer på plads derinde. Det er jo vildt så priviligerede vi er, med et ekstra hus lige ved siden af! Det er bare så mega fedt, for ellers kunne det nok godt blive ret svært med den der tålmodighed. (Nogen gange skulle man tro jeg var italiener) Der er SÅ meget at gøre i huset. Svigerforældrene er der bare hele tiden, hver weekend nærmest, det er vildt med sådanne mennesker, der bare giver og giver, og aldrig beder om noget retur. Også selvom vi ikke beder om det, så kommer de bare og hjælper med det ene eller det andet og lige pludselig er det hele bare ordnet. Så specielt altså....
Jeg håber at mine børn arver en hel masse fra dem.

Udover de to fuldstændigt overskudsagtige menensker så har vi heldigvis en hel masse andre dejlige mennesker der også gerne kommer og giver en hånd med. Disse her år, imens mange i vennekredsen skal bygge hus og bygge rede, vil der blive maaaange weekender, hvor Jæwer skal ud og hjælpe, så det betyder da bare alverden at der også er nogen der gider hjælpe os. Og så, når alle er færdige, så skal vi eddermame holde nogle gode fester!

TAK dejlige menensker!!!!

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar