torsdag den 28. februar 2013

Nutella

Jeg har set flere steder at man kan lave nutella ud af hasselnøddesmør og dadler. Jeg æææælsker nutella, men jeg hader dadler. Føiij! Men altså, nutella, det fortjener da i hvert fald en prøve. Så jeg lavede en lille portion.

Nutella

En lille pose hasselnødder
2-3 dadler
1 tsk rå kakaopulver (alm. kakaopulver kan også bruges, jeg synes bare denne er lidt mildere i smagen)

Hasselnødderne ristes på panden, til skallen krakkelerer. Gnub skallen af. Jeg brugte et viskestykke, men nu ved jeg så ikke hvordan jeg får det rent...!
Hasselnødder køres i minihakker, eller andet, indtil olien har skilt sig fra nødderne, og det er helt fint og flydende. tilsæt dadler og kakao, og kør igen.
Frida synes det er MEGA lækkert, jeg synes rigtig nutella er mega lækkert, men det går helt bestemt an. :)

 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar