lørdag den 23. februar 2013

Artiskokker.

Jeg fandt de her fine artiskokker i rema igår, og de lå der og kaldte på mig. Men hvad gør man så ved dem??
Jeg er mega matadorfan, og husker ligeså tydeligt da Maude og Hans Christian skal have 'ungt selskab'. De skal have artiskokker, eller kaktus, som Agnes synes de ligner. De skal serveres glohede med iskoldt smør.
Men skal de serveres sådan?? Det må da være svært at grave i det der smør med de helt bløde artiskok blade.
Jeg havde selv en forestilling om noget hvidløgscreme af creme fraiche, men bliver det for mærkeligt??
Eller skal man smelte smørret, og presse noget hvidløg og lækker salt ned i smørret?
Bager man, eller koger man dem??

Hm.... Store beslutninger der skal tages idag. :D

5 kommentarer:

  1. Jeg plejer at koge dem i ca. 10 min.
    Serveres med blandet olivenolie og balsamico. Hvis du har nogle små skåle, kan du give hver gæst én til at dyppe bladene i.
    Husk kun at spise "hjertet" (det bløde, hvide)

    Bon appetit :-)

    SvarSlet
  2. Så prøver jeg lige at skrive igen... Jeg har slet ikke styr på sagerne endnu. :)
    Balsamico lyder læks, det må jeg prøve når jeg spiser dem igen, for det er helt sikkert ikke sidste gang.

    SvarSlet
  3. jæih! :) Prøver lige fra iphone også...

    SvarSlet
  4. Det er en prøve, det er en prøve. :)

    SvarSlet