tirsdag den 11. juni 2013

Laks 'en papillot'

Jeg havde lige brug for at maden passede sig selv idag, mens jeg smurte madpakker og ryddede op. Alt det der røvsyge der skal ordnes...!

Så jeg kom i tanke om denne flabede lille ret, der er så nem og lækker, så det er vildt at det ikke er det vi får hver aften. 
Man tager det der er i køleren som skal bruges, og kyler i et stykke bagepapir, pakker det godt ind, og ind i ovnen på 200 grader i 25 min. 
Her er hvad jeg kom i pakken, men man kan putte alt muligt i, den kan også laves med en færdig hakkebøf. 

Laks 'en papillot' til en person

1 stykke laks
1 tsk pikant flødeost 
1 tsk cremefraiche 38%
3 spsk tomatsauce 
Broccoli i skiver
Rød peberfrugt i små tern
En halv porre i fine skiver
Frisk revet ost. Jeg brugte manchego
Citronsaft
Salt/peber

Alt lægges på et stort stykke bagepapir ovenpå laksen. Papiret rulles godt sammen, og pakken bages i ovnen. 

Vi fik en grøn salat. 

1 hjertesalat
1/2 rød peber
1/2 agurk 
1 stor håndfuld valnødder
2 spsk olie
Citronsaft
Salt/peber

Alt hakkes i småstykker og blandes. Valnødderne er rigtig lækre sammen med det syrlige i citronen. 

Herre god aftensmad. :)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar